Balearia Elektrisk hurtigfærge
Balearia Elektrisk hurtigfærge
 Kilde: Balearia

Balearia vil drive elektriske højhastighedsfærger mellem Tarifa og Tanger Ville fra 2027

Første emissionsfrie færgeforbindelse mellem Spanien og Marokko

Baleària vil drive den første miljøvenlige færgekorridor mellem Spanien og Marokko til Tarifa – Tanger Ville fra 2027. Der vil blive brugt to fuldt elektriske højhastighedsfærger, som vil blive bygget til Astilleros Armon-værftet i Gijón.

Balearia Tekniske data for den nye Færger

  • Længde: 87 meter
  • Maksimal hastighed: 26 knob
  • Kapacitet: 800 passagerer og 225 køretøjer
  • Batteriopladning: Fuldt genopladeligt under en times ophold i havnen
  • Ekstra sikkerhed: fire dieselgeneratorer med 11.200 kW til nødsituationer

Innovativ opladningsteknologi med robotarme

De nye skibe bliver udstyret med den mest moderne opladningsinfrastruktur. Færger Der vil blive installeret autonome robotarme i begge havne, som vil oplade skibets batterier via Onshore Power System. Denne teknologi muliggør en effektiv og hurtig energiforsyning uden emissioner.

Optimeret design til ruten

De nye skibe er baseret til LNG-hurtigfærgerne ELEANOR ROOSEVELT og MARGARITA SALAS, som også drives af Baleària. De er dog specielt tilpasset forholdene i Tarifa og Tanger Ville for at sikre endnu bedre manøvredygtighed.

Med de nye emissionsfrie hurtigfærger sender Baleària et stærkt signal til fordel for bæredygtig færgetransport og miljøvenlig mobilitet mellem Europa og Nordafrika.

Balearia Færger Bog

FährNews

FährNews berichtet auf Ihrem YouTube Kanal fair, offen und aktuell über Themen rund um die Fähre. Ab sofort sind einzelne Beiträge von FährNews auf faehren.net zu finden.

You may also like...

Teile deine Gedanken & Erfahrungen mit uns!

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *